2021-10-11 10:40:48 Nacionalna kampanja za osobe s teškoćama u čitanju i disleksijom I ove školske godine 2021.-2022. smo u našoj školi 6.10. u sklopu kampanje obilježili Dan disleksije. Disleksija je jezično utemeljena teškoća koju obilježavaju problemi u dekodiranju riječi tj.povezivanju glasa i slova. Te poteškoće nisu u skladu s obzirom na dob i ostale kognitivne sposobnosti. Znakovi u ranoj školskoj dobi koji bi mogli ukazivati na disleksiju su : teškoće u povezivanju grafema s fonemom; teškoće u povezivanju glasova i slogova u riječi; strukturalne pogreške- premještanje ili umetanje slova; zamjene grafički sličnih slova (b-d, b-p, m-n, a-e); zamjene fonematski sličnih slova (t-d, k-g, p-b, s-z); dodavanje slova i slogova; ponavljanje dijelova riječi, teškoće u praćenju slogovnog ili brojčanig niza; teškoće u slijedu smjera čitanja. Unatoč teškoćama osobe s disleksijom mogu imati dobre socijalne vještine, prostorno su talentirani. S ciljem boljeg razumijevanja problema učenika s teškoćama čitanja i disleksijom učenici u svim razredinim odjelima su kroz kratko predavanje logopedinje upoznati s činjenicama i zanimljivostima vezanima uz navedenu temu. Učiteljica Helena Prtenjača i logopedinja Natalija Kobasić Grgić su s učenicima 2.b razreda provele radionicu na temu disleksija. S učenicima su provedene dvije aktivnosti. Učenici su u tablici prepoznavali i označavali mala tiskana slova školskog formalnog pisma b i d te nakon toga naslikali su navedena slova iz bajke. Radovi su izvješeni na školskom hodniku. Zahvaljujući kampanji „ I ja želim čitati “ i našoj uključenosti u kampanju podižemo svijest učenika o različitim teškoćama i naši učenici pokazuju veliko znanje i interes za ove teme. Obilježavanjem dana disleksije nastojimo podići svijest o tome da smo svi različiti i da se kao takvi moramo međusobno poštivati i prihvaćati. Fotografije u prilogu ---> OPŠIRNIJE |
Osnovna škola Iver |