2016-04-13 16:37:34 Čitamo mi u obitelji svi 2015./2016. Čitamo mi u obitelji svi 2015./2016.
Školske godine 2011./2012. u školama diljem RH pokrenut je od strane školskih knjižničara i njihove udruge Hrvatske mreže školskih knjižničara (HMŠK) nacionalni projekt poticanja čitanja pod nazivom "Čitamo mi, u obitelji svi". Ove godine navedeni projekt slavi petu obljetnicu. U ovom projektu je uključeno 140 školskih knjižnica i knjižničara, 295 učitelja i učiteljica, oko 5.150 učenika i 20.000 njihovih članova obitelji iz cijele Hrvatske. U projektu sudjeluju učenici trećih razreda. Knjižnična naprtnjača s 8 naslova atraktivnih za svakog člana obitelji te Bilježnicom dojmova, boravi svaki tjedan u jednoj obitelji. Po povratku naprtnjače u školu, učenik prezentira dojmove zabilježene u Bilježnici dojmova. Ideja, zadaće i ciljevi projekta Školski knjižničar i učitelji u međusobnoj suradnji promiču važnost školske knjižnice kao informacijskog središta škole i važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika. Znači, ovim projektom se nastoji razviti kod učenika tehnika uspješnog čitanja i razumijevanja pročitanog, čitateljske navike, ljubav prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena i čitalačke sposobnosti učenika koje su vrlo važne za njegovo daljnje cjeloživotno učenje. Ovim projektom uključujemo i roditelje u cijeli proces projekta sa ciljem da im skrenemo pažnju na činjenicu da su oni najvažniji djetetovi uzori do puberteta. Time je najučinkovitiji i najplodonosniji način svladavanja tehnike čitanja djeteta u okolini koja potiče čitanje, kada sami roditelji čitaju pred djecom i sa djecom. Prema nekim istraživanjima najbolji su čitači učenici iz obitelji u kojima se mnogo čita i knjige predstavljaju vrijednost. Čitajući dijete razvija svoj rječnik, maštu i kreativnost, koji su važni elementi u cjeloživotnom učenju. Pozitivnim stavom prema čitanju stvaraju zdrav odnos u procesu učenja. Vrlo važan element ovog projekta je cilj da ukažemo nadležnima i javnosti važnost školskih knjižnica kao mjesta razvijanja tehnike čitanja koja je ključna kompetencija za razvijanje svih ostalih pismenosti poput informacijske pismenosti i cjeloživotnog učenja. Izborom knjiga koje nisu na popisu lektire skrećemo pažnju učenicima i roditeljima da se u školskoj knjižnici ne nalazi samo lektira, nego i druga literatura poput stručne literature koja poboljšava odgojno-obrazovani proces, knjige koje potiču stvaralaštvo, i ljubav prema čitanju kod djece te uče da se samostalno koristi knjigu kao izvor ugode i znanja. U projektu sudjeluju učenici 3. a razreda s učiteljicom Snježanom Nikolić, pod vodstvom knjižničarke Škole.
Knjige koje se nalaze u našoj ovogodišnjoj knjižničnoj naprtnjači, a po završetku projekta moći će se posuditi u knjižnici: Carstvo dječjih priča (romani, zbirke priča i sl.): 1. Silvija Šesto, Palac sim-palac tam Obiteljsko druženje uz stihove ili šale (stripovi): 2. Darko Macan, Vremeplovci Isključivo za odrasle: 3. Miro Gavran, Zaboravljeni sin Slikovnica – obiteljska družionica: 4. Kineska knjiga čuda: priče iz kineske davnine Mali istraživači: popularno-znanstvene knjige za obitelj: 5. Oceaonologija Odgoj djece i mladih: priručnik za odgoj djece za odgajatelje, roditelje i učitelje: 6. Vježbe za razvoj emocionalne inteligencije Igrom do boljeg čitanja (knjige za slobodno provođenje vremena): 7. Dokeo: enciklopedija za nove generacije Etno baština: knjige o baštini, etno priče, legende, mitovi, povijest, tradicija: 8. Otkrij zašto ne bi želio da te zarobe pirati! Sastajemo se i čitamo Bilježnicu dojmova te razmjenjujemo iskustva i doživljaje... Zaključujemo: projekt je za svaku pohvalu :) Svim sudionicima projekta, učenicima i njihovim obiteljima, želimo ugodno zajedničko vrijeme uz knjigu! :) |
Osnovna škola Iver |